Якщо Ви розпочали будівництво або реконструкцію існуючої приватної будівлі, Ви невідворотно зіткнетеся з таким поняттям, як містобудівний паспорт. Цей офіційний документ підтверджує факт законного створення нового будівельного об’єкту.
Будівельний паспорт повинен містити опис визначальних ознак об’єкта будівельної діяльності, таких як: дані про його призначення, місцезнаходження, про містобудівні регламенти, відомості про навколишні умови, опис характеристик об’єкта та його складових частин та ін.
Інформація про цей документ міститься в указі №103 від 5 липня 2011 року «Про порядок видачі будівельних паспортів із забудови земельних ділянок», ухваленого Мінрегіонбудом на основі Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Коротко алгоритм отримання містобудівного паспорта виглядає поетапно так:
Насамперед необхідно прийти до архітектора для підготовки ескізу майбутніх будівель (будинок, гараж, ін.). зовнішнього вигляду фасаду).
На цьому етапі архітектор скаже Вам, що необхідно звернутися в геодезичну компанію для проведення топозйомки 1:500. Дана процедура дозволить бачити навколишні сусідські будівлі, червону лінію дороги (якщо ділянка виходить на загальну дорогу) і відобразить багато інших вимірювальних нюансів, наприклад, відстань до паркану та сусідського будинку, до свердловини і т.д. Все це необхідно для дотримання нормативних вимог відповідно до законодавства у будівельній сфері діяльності.
Далі Вам необхідно на другому етапі написати заяву на видачу будівельного паспорта в комунальне підприємство Вашого міста. Заява подається разом із набором документів:
- копія державного акта або договору оренди на земельну ділянку, засвідчена нотаріусом;
- згоду власників земельної ділянки або будови у разі реконструкції, якщо такі є, так само завірене нотаріусом;
- копія Вашого паспорта та ідентифікаційного коду;
- ескіз будівельного проекту чи реконструкції, який було виконано архітектором на першому етапі;
- а також робочий проект, якщо він існує. Якщо ні – не варто бити на сполох – це не є обов’язковим документом для отримання будівельного паспорта.
Третій етап – це етап очікування, який триває близько 10 робочих днів. По закінченню цього періоду Вам або видадуть будівельний паспорт, або нададуть правомірну обґрунтовану відмову. Вам можуть відмовити у видачі будівельного паспорта, якщо Ваш проект має розбіжності з «Планом забудови міста» або не відповідає всім необхідним нормам у державній та будівельній сферах.
Отже, Ви отримали містобудівний паспорт. Але це ще остаточний результат. Залишилися зовсім не складні процедури в обов’язковому порядку, відповідальність за які лежить тільки на Ваших плечах.
Тепер Ви повинні надіслати повідомлення певного зразка про початок будівельних робіт у Державну архітектурно-будівельну інспекцію Вашого міста. І через 7 днів після цього – відправити такі ж повідомлення до пожежної служби міста та до Міської Ради.
Оформлення містобудівного паспорта забезпечує Вам певною мірою недоторканність Вашого будівельного об’єкта. Адже тепер Вас не можуть засудити за свавільне будівництво та виписати Вам величезний штраф за це правопорушення. Якщо Ви скористаєтеся послугами професійного архітектора та послугами наших інженерів-геодезистів, то Ваша справа неодмінно чекає на успіх!